søndag 21. august 2011

Tverrbotntindane 2161m


Søndag sette Gunstein og Stig kursen heimover før frokost, mens eg sikta mot Tverrbotntindane før heimtur. Kl 07:10 drog vi alle frå Leirvassbu - eg til fots. Været var bra, men stien fann
eg ikkje før etter en halvtime. En del varder viste meg vegen langs den fine eggen opp til første topp, Øst for Midtre, ca kl 09:10, der årets første liggande nysnø var for meg et faktum.
Etter en halvtime med litt forsiktig gange kom eg til Midtre, og etter en ny halvtime stod eg på Store Tverrbotntind. Vidare til Vestre ville eg brukt ca 2 timer ekstra med litt vanskeligheter langs en smal egg på nysnø. Den får eg ha til gode. Ned igjen traff eg to damer med to jenter i 10-12 års alderen godt på veg opp eggen til første topp. Bildet med varden viser den flotte utsikten ned til Leirvassbu. Eg kom ned til bilen kl 12, og turen til Rong gikk greit tross manglande underholdning på turen. Må få satt inn en cd-spelar i Volvoen, og huske mobillader neste gang;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar